خاکستر و بانو

خاکستر و بانو

نام وبلاگ برگرفته ازنام یکی از اشعارشمس لنگرودیِ عزیز است
خاکستر و بانو

خاکستر و بانو

نام وبلاگ برگرفته ازنام یکی از اشعارشمس لنگرودیِ عزیز است

کی بود می گفت دهه سی سالگی یه زن اوج زیباییشه؟!

من هنوز هم وقتی جلوی آینه می ایستم، شروع می کنم به رویا پردازی! تمام رویاها را ریسه می کنم توی نخ خیال. پیشتر ها، پرش میدادم هوا و منتظر بودم جایی بخورد به مسئول برآوردن آرزوها. تا بلکه بر آورده شان سازد. حالا نه اینکه تمام کارها را راست و ریس کند نه! یکی دوتا مانع برداشته می شد بس بود.

اما حالا؛

این روزها؛

هربار جلوی آینه وایمیسم، بازم رویاها ریسه میشن تو کلاف خیال، بعد اینقد زیادن و اولویت بندی هاشون گم شدن، که کلاف می پیچه تو هم، دیگر نمی ره هوا، میرن زیر شیر آب و مشتی آب میشن تو صورتم تا یادم بیاد برای خیلی هاش، خیلی دیر شده؛ اینقدر دیر که دیگه شهامت به دست آوردنش رو ندارم. بعضی ها رو هم که چارچوب های همیشه مبهم همسر و تفاوت های فرهنگی او با من، اجازه رسیدن به اونها رو بهم نمی ده. 

 روح خوش خیال من همچنان همان دختر در آستانه ی بیست سالگی است که راهی دراز و پر شور پیش رو می بیند . زنی سرکش و حساس که حتی شنیدن صحنه ای درام، او را دستمال کاغذی لازم می کند بس که فخ فخ و فین فین و شرشر اشکهایش با هم جاری می شوند زودی.

روح واقع بینم اما؛ زنی است خسته از تلاش، خسته از نرسیدن. خسته حتی از غر زدن. زنی که اینقدر عادت کرد به قورت دادن بغض ها به جای قورت دادن قورباغه ها، حالا دوتا لوب گنده تیرویید کم کار دارد. زنی که حالا دارد کم کم آلوده ی روزمرگی می شود. 

با تمام این حرف ها؛ هنوز وقتی یک آهنگ عاشقانه گوش می دهم، قلبم گرومپ گرومپ می زنه و روح خوش خیالم رو سفت بغل می کنم.


نظرات 12 + ارسال نظر
مریم جمعه 16 بهمن 1394 ساعت 12:18

سرن عزیزم، آدم با رویا انگیزه زندگی پیدا میکنه، مهم نیست که شاید به اونها نرسیم، بودنشون تو زندگکی قوت قلبه.
هیچ وقت خودت را از رویا داشتن بازنشست نکن، به نرسیدنشون هم فکر نکن، تو بخواه، همه دنیا دست به دست میده تا بهت برسه.

من کلا آدم رویا پردازی هستم. همیشه از رویاهام بایدبگم برات مریم
دست بر نمی دارم.

سر سبزی دشت یکشنبه 4 بهمن 1394 ساعت 07:48

سلام سرن جان شوهر من دوست نداره کلا من پیشرفت کنم اصلا دلش نمیخواد من تو چیزی پیشرفت داشته باشم همش میخواد مانع بشه ویکجوری همش سنگ میندازه کار منم همش سکوته سکوت وباز سکوت

مریم شنبه 3 بهمن 1394 ساعت 14:45 http://40years.blogsky.com

رویاهات رو نگه دار ، یه روز بعد از دهه ی چهل هم می شه انجامش داد ، هیچوقت برای تجربه ی رویا دیر نیست .
یه زمانی می رسه که تو از خطی که برای خودت کشیدی فراتر بری ، اون از خطی که برای تو کشیده عقب تَر بره .
می رسه ، شک نکن
رؤیای من در سی هشت سالگی ، رؤیای دیگرم در چهل و یک سالگی محقق شد ، وقتی که به اندازه ی کافی بزرگ شده بودم که دست از علایق م نکشم !

خیلی خیلی خیلی زیاد با این جمله ها انگیزه گرفتم. نه تنها برای نگه داشتن رویاهام بلکه برای ادامه دادن.
سرسبزی دشت تو هم گوش کن
مرسی مریم جان. مرسی.

آدینه جمعه 2 بهمن 1394 ساعت 18:09

بعضی وقتها واقعا خستگی خوبه

چرا خوبه؟

شهره مامان حسین چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت 20:49

مشکلت چیه میگییییی؟؟

شهره جان من از مشکل حرفی نزدم .من گفتم تفاوت!
تفاوت هایی که توپ رو می ندازه تو زمین من، تا علیرغم میل همسرم کاری رو بکنم. خوب از اون جایی که من این جور وقتا اگه کاری ناهمسو با میل طرف مقابل انجام بدم وجدان درد می گیرم و بعدش هی خودم رو ملامت می کنم بی خیال انجام کار می شم.

سرسبزی دشت دوشنبه 28 دی 1394 ساعت 10:50

سلام سرن جان خوبی عزیزم منم خیلی از آرزوهام رو کنار گذاشتم چون شوهرم نمیزاره نمیزاره ارشدم رو بگیرم در حالی که قبل از ازدواج بهم گفت میتونی درس بخونی ولی حالانمیزاره میگه اگه میخوای بخونی برو خونه پدرت دیگه هم برنگرد و خیلی چیزهای دیگه ..............

سلام سرسبزی دشت؛
ما تفاوت هامون در علاقمندی هامونه معمولا!

نیسا شنبه 26 دی 1394 ساعت 14:08 http://nisa.blogsky.com/

ذهن خیال پرداز من همیشه شب ها برایم قبل از خواب رویاهایم را مانند ویترین در برابر چشمانم قرار می ده. البته خیلی از رویاها دیگر با زمان من برابر نیست و می دونم دیگه نمیشه بهشون فکر کرد. ولی خیلی از رویاها هستند که با اینکه می دونم فقط رویاست ولی هنوز لذت بخشند.
ضمنا این کم کاری تیروئید نصیب منم شده. چند ماهیه که مشغول درمانم. سرن جون شاد باشی و سلامت . پسرخوشگلتو ببوس. ♥

مراقب خودت باش نیسا. دکتر تیرویید خوبی برای خودت انتخاب کن. چون من اولش داشتم تو دام عمل و برداشتن غدد تیرویید می افتادم که خدا رو کر با مشورت دو تادکتر با وجدان دیگه این کار انجام نشدو به راحتی با دارو کنترل شد حتی تو بارداری. پسرمم بوسیدم

آفرین شنبه 26 دی 1394 ساعت 09:19

منم که همین طوریم!

decosaj جمعه 25 دی 1394 ساعت 19:05 http://www.decosaj.blogfa.com

دکوساج طراح و مجری:
کابینت، سرویس خواب، تختخواب تاشو، مبلمان اداری و تجاری و ... می باشد.
برای اطلاع بیشتر لطفا به لینک زیر مراجعه بفرمایید.
www.decosaj.blogfa.com

په پو جمعه 25 دی 1394 ساعت 15:17 http://aski-ewin.blogsky.com

این درد بی درمون منم هست. منم دوست دارم احساسات دخترانه مو تو زندگی مشترکم پیاده کنم. اما همسرم و اطرافیانم انتظارات دیگه ای از من دارن. می خوان یه زن کامل و جدی باشم که خب با روح لطیف من اصلا سازگار نیست.

په پو من منظورم احساسات دخترونه نیست. کسی هم از من انتظار نداره یه زن کامل و جدی باشم خوشبختانه.
بیشتر از علایق شخصیم حرف زدم.

سحر خانم جمعه 25 دی 1394 ساعت 14:32 http://fars.fr.cr/

سلامی به شیرینی دلتون خیلی خوشحال شدم دوباره به وبتون اومدم
خیلی دوست دارم پیش منم بیاین مرسی از لطفتون
65321

سحر جان لینک رو درست گذاشتی؟

مگهان جمعه 25 دی 1394 ساعت 02:10 http://meghan.blogsky.com

من همیشه فکر می کنم با وارد شدن یه مرد تو زندگیم همه خیال پردازیهام از بین بره، حالا جالبه که فانتزیهای من خیلیهاشون بی ربط به جنس مخالفه
ولی نمیدونم چرا احساس میکنم تاهل(حتی دوستی)ذهن خیال پردازمو بلاک می کنه
خوشحالم که برای تو اینطور نیست
اسیر روزمرگی نشی الهی سرنم

شاید خیالات راجع به شاهزاده قصه ها تموم شه. اما فانتزی های آدمی زاد و علایقش تموم شدنی نیستن.
تاهال فقط وقتی می تونه ذهن خیال پردازتو بلاک کنه که هرچی از ذهنت گذشت و دلت خواست سریع برات فراهم بشه. پس هیچ وقت از دست خیالات راحت نمی شیم.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.