خاکستر و بانو

خاکستر و بانو

نام وبلاگ برگرفته ازنام یکی از اشعارشمس لنگرودیِ عزیز است
خاکستر و بانو

خاکستر و بانو

نام وبلاگ برگرفته ازنام یکی از اشعارشمس لنگرودیِ عزیز است

چرا همه چیز این خانه هی گرد و خاک می گیرد، آن هم گرد های سیاه!؟

اتاق خواب به هم ریخته و ظرف های ناهار من و پسرجان هنوز روی سینکند! در عوض شیشه اتاق خواب را سابیدم، پرده اش را در آوردم و یک بار با دست شستم و یکبار هم ماشین لباسشویی زحمتش را کشید! زیر تخت تمیز شده و رو تختی عوض شد! دیوارها با دستمال نرم خاک گیری شد!

اصلا هم قرار به انجام این همه کار نبود! فقط قصد داشتم رو تختی و روبالشتی ها را عوض کنم! اما یهو دیدم دارم تخت را می کشم اینور و دست آخر نشسته ام به سفت کردن پیچ هایی که با کشیدن شل شده اند!

چند وقتی است که ماهیچۀ رویی دست چپم از مچ تا آرنج انگار کشیده شده و درد می کند! موقع جارو کشیدن، بغل کردن پسرم، موقع ظرف شستن و حتی موقع نوشتن! و از آنجایی که چپ دستم ، دائم دارم از عضو بیچاره ی کشیده شده کار می کشم!

حالا هم پرده منتظر اتو شدن است تا شب مورس وقتی له از سرکار برگشت نصبش کند و آن بالا هی بگوید: این که تمیز بود برای چی شستیش؟! (مورس در  چرک ترین حالت اشیای خانه همینقدر نسبت بهشان مهربان است)

الان هم بروم و پسرک را ببرم بیرون تا کمی راه برود و ساعت یازده شب نگوید: مامان میشه بریم بیرون قدم بزنیم؟! پسر تازگی ها تا می بیند شب شده می زند زیر گریه که چرا شب شده! طفلک احساس می کند آنچنان که باید از روزش لذت نبرده لابد!؟

بروم تا خوابش نبرده!

 

 

نظرات 8 + ارسال نظر
بیضا چهارشنبه 17 خرداد 1396 ساعت 13:28 http://mydailydiar.blogsky.com

مواظب خودت باش عزیزم. هیچی از خودت مهمتر نیست عزیزکم مهمتر سلامتی خودت است هم واسه خودت هم واسه گل پسر. همسر ها هم که قربونشون برم اصلا ازین کارهای خوشحال نمیشن

بیضا سلام
چشم، اول خودم!
مورس اغلب اصلا متوجه نمیشه، فقط پارسال که نبودم فهمید دو جین جوراب کمشه و لباس اتو کردن چه کار سختیه اما باقی چیزا سخت گیریه به نظرش

مارال سه‌شنبه 16 خرداد 1396 ساعت 19:07

منم مشغول پروسه تمیزکاری ام.امیدوارم دست دردت زودتر خوب بشه.چه باحال ثدم زدن مادر و پسری

سلام مارال
دستم بهتره، کمتر کار میکشم
خیلی قدم زدن باهاش خوبه

nisa سه‌شنبه 16 خرداد 1396 ساعت 12:24 http://nisa.blogsky.com/

بیشتر مراقب خودت باش عزیزم. این پسرک خوشگل را از طرف من ببوس و حسابی ببرش گردش. دلم براش ضعف رفت.

چشم نیسای عزیز
بوسیدمش از طرفت

بهار شیراز یکشنبه 14 خرداد 1396 ساعت 10:34

خانم جان نکن.خواهر شوهرم از بس سابید و شست دیسک گردن گرفته.دست و پاش فلج شده باید عمل بشه. تو رو خدا مواظب خودت باش

به چشم
الان خیلی خیلی بهتر شدم، بیشتر مواظب خودمم

مهاجر چهارشنبه 10 خرداد 1396 ساعت 00:59

عزیییییزم همسر من هم همینطور هست با اینکه همیشه تمیز و مرتب بودن رو از مادر به ارث بردم اما گاهی که به کارها نمیرسم خدا رو شکر میکنم که همسر ایراد گیر نیست این هم خودش موهبت هست...

بله از این بابت خیلی خوبه!
تو ی خونمون انفجار هم رخ داده باشه اصلا برای مورس مهم نیست! کار نمی کنه از اونور ایرادی هم نمی گیره به شرایط مرتب یا نامرتب بودن

نرگس سه‌شنبه 9 خرداد 1396 ساعت 16:27 http://azargan.blogsky.com

سلام عزیزم امان از این دل ما خانم ها که آروم وقرارندارن برای کار کردن ،من نمی دونم چرا به چشم آقایون همه چی تمیزه ؟ خدا پسرت گلت رو برات حفظ کنه

سلام نرگس
از دید مورس نباید خودتو واسه این چیزا اذیت کنی

یارا سه‌شنبه 9 خرداد 1396 ساعت 13:52 http://mororroz.blogfa.om

سلام .
خوبه که به نظافت خونه اهمیت می دی ولی مراقب باش اهمیت بیشتر اول برای خودت وبعد برای همسر و فرزندته .
نکنه زمان بگذره و بچه ها بزرگ شن و ما لذت با هم بودن رو از ته دل نچشیده باشیم .

سلام
ممنون از تذکرت
اما ما کارهای خونه رو هم مادر پسری انجام می دیم! هر بار و هر روز همینو به خودم می گم: "لذت بودن با پسرم به تموم دنیا می ارزه!"هر روز برای پر شدن تمام دلتنگی ها و خستگی ها همینو می گم با خودم

عابر دوشنبه 8 خرداد 1396 ساعت 22:33

سلام. حالا که دست تنهایی خیلی از خودتون کار نکشید . آدم اول باید خودشو سالم نگه داره ،اگه روی دست اونجا که مچ شروع میشه یه فرورفتگی هست درد میکنه اون تاندون دستتونه که در اثر تکرار حرکت اشتباه اینطور میشه یه سری مچ بند هست که انگشت شستو میگیره دستتون ثابت میمونه کمک میکنه به خوب شدنش.روز و شبتون خوش

سلام عابر ممنون از توجهتون
نه دقیقا پشت دستمه از مچ تا آرنج

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.