خاکستر و بانو

خاکستر و بانو

نام وبلاگ برگرفته ازنام یکی از اشعارشمس لنگرودیِ عزیز است
خاکستر و بانو

خاکستر و بانو

نام وبلاگ برگرفته ازنام یکی از اشعارشمس لنگرودیِ عزیز است

آه، دنیای زیبای عطرها!

شامپوم تموم شده و از شامپوی مورس استفاده می کنم، یه بارم از شامپوی پسر جونکم زدم! زیاد نتیجه ها متفاوت نیستن به جز بوی موهام، که به خاطر گیاهی بودن شامپوی هر دوشون، موهام بویی نداره! عطرم تموم شده، یعنی هیچ عطری تقریبا ندارم! دلمم فقط عطر فلاور پارتیِ ایوروشه رو می خواد! یعنی الان ذهنم قفله رو اون و فقط اون میاد توش می جوشه و می جوشه! اصلا عاشق اون گل قرمز فانتزی درشم! یکی از چیزهایی که همۀ زندگیم دوست داشتم و دارم و احتمالا بدارم، عطره! عطرهایی با بوی چای، پودر بچه، پرتقال، برگ پرتقال، کاج، بومادران، میخک، پوستۀ سبز تنه درخت ها، بوی تراشه های چوب، شکلات و خامه ای؛ عطرهای گس، تلخ، ترش، مست، عطرهای فاخر و زنانه

حتی یکی از مواردی که تو جشن ها عاشقشم اینه که وقتی وارد می شی، بوی عطر و الکل و سیگار به هم آمیخته شده! یه عطر آمیخته به گیجی و خلسه!

متاسفانه مشامم از برخی شمیم ها پر شده بس که تو بعضی رایحه ها، یه دوره ای زیاده روی کردم!

نوجوون که بودم دوست داشتم وقتی از یه جایی رد میشم جای پام حتی عطرم رو تو فضا پخش کنه! سال های اولی که سرکار می رفتم گاهی برای یه عطر تمام حقوق یه ماه و بخشی از ماه بعدم رو می دادم! یه جایی راجع به یه عطر* خونده بودم که مناسب خانم های بالای سی و پنج ساله! عاشقش شده بودم اما باید صبر می کردم تا سی و پنج!

هربار عطری رو به نفس می کشم، یه داستان تو ذهنم می شینه! بعد با اون داستانه، عطر رو انتخاب می کنم! در این راستا البته اسم و شیشه عطر هم گاهی نقش بسزایی ایفا می کنن! مثلا عطری که معنی نامش می شه پاکدامنی، بوشم همین لغت رو القا می کنه یعنی که اونی که ساختتش خوب درک می کنه دنیای بوها و کلماتو!بنابراین رنگ شیشه اش هم ساده میشه، بنفش و مشکی و اینا نمیشه!

فکر کنم باید تو ویش لیست امسال کار کردن پاره وقت تو یه عطر فروشی رو اضافه کنم! اینم دوست دارما!


 *- عطر ژَدوغ (J'adore)، البته انگار تو عطر فروشی ها به جادور معروفه، من تلفظ فرانسشو از یک دانش آموختۀ فرانسوی یاد گرفتم!


و البته علایق عطری من خیلی زیادن و تنها همین یکی دو مورد نیستن! اگه بخوام اسم ببرم با شرح دلیل و توضیح مختصری از رایحه می تونم علت علاقه رو ذکر کنم!

نظرات 7 + ارسال نظر
مهرنوش سه‌شنبه 21 دی 1395 ساعت 02:09 http://khurshidejavedan.blogsky.com

ووییی.نگو عطر ک دلوم قیلی ویلی میره حسابیا...منم بخش اعظمییی از حقوقمو میدم عطر...جون خودت یه لیست واسه من بنویس بلند بالاهم باشه اشکال نداره تا دونه دونشو بخرم..اگر خواستی شمارمو میدم ک تو تلگرام بفرستی فک کنم اینجوری راحتتره

خیلی دوست داشتم یه حرفه ای بودم تو این زمینه!
اما نمی دونم تو چه جور رایحه ای رو می پسندی! معتدل، ترش، خنک، تلخ و...
با این حال اگه نظرم به درد بخور باشه برات حتما، چرا که!

کتی دوشنبه 20 دی 1395 ساعت 16:38

چرا واقعا این عطرها آنقدر پررمز راز. منم عاشق عطرمادام کمپانی شنل هستم. ..اکثر تو freeshopفرودگاه ها می گیرم. ..اونوقتها که دختر خونه بودم گاهی بیرون می رفتم از کنار بعضی خانمها رد می شدن بوی خوبی می دادن،دلم میخواست بگم خانم چقدر خوش بویید کجا خرید ید عطرتونو.....الان شنل به من این حسو میده

یه روز که اونور بودم و تو فروشگاه داشتم عطرها رو می بوییدم، مادام رو دیدم، دیدم عطر نزده اومدم بیرون، تسترش رو برداشتم و خوب باهاش دوش گرفتم! خیلی خوشبو شده بودم، خیلی ! ارزششو داشت

شهرزاد دوشنبه 20 دی 1395 ساعت 14:30

آره...
دیروز اتفاقا توی عطرفروشی یاد این پستت افتادم و بین عطرها دنبال عطر معرفی شده ات می گشتم. پیدا نکردم...

جایی که محصولات ایوروشه رو دارند، یا نمایندگی ایوروشه باشن، معمولا دارنش!

نیسا یکشنبه 19 دی 1395 ساعت 15:00 http://nisa.blogsky.com/

منم عاشق عطرم. با هر عطری یک خاطره در ذهنم زنده میشه. پست معطری گذاشتی رفیق.

قابل شما رو نداره نیسای عزیز

نرگس یکشنبه 19 دی 1395 ساعت 14:19 http://azargan.blogsky.com

عزیزم برای شرکت elizabeth arden جعبه اش سبزوسفیده روی جعبه عکس برگ داره عطر sun flower هم عالیه

ممنونم نرگس، ممنون از توجهت!
حتما موقع خرید یادم می مونه!

نرگس یکشنبه 19 دی 1395 ساعت 11:43 http://azargan.blogsky.com

سلام واقعا بوی عطر ها عالیه کلی مشام ادم رو خوب میکنه عطر green tea گرین تی عالیه اگر دوست داشتی امتحانش کن

ممنون از پیشنهادت عزیزم، نام شرکت سازنده اش رو هم می دونی؟!

شهرزاد یکشنبه 19 دی 1395 ساعت 01:13

پست معطریه.

مث بخور و عود حریم سلطان!؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.