خاکستر و بانو

خاکستر و بانو

نام وبلاگ برگرفته ازنام یکی از اشعارشمس لنگرودیِ عزیز است
خاکستر و بانو

خاکستر و بانو

نام وبلاگ برگرفته ازنام یکی از اشعارشمس لنگرودیِ عزیز است

ژوزه ساراماگو اصل مطلب رو گفت!

"همه چیزهای از دست رفته یک روز برمی گردند؛ اما درست وقتی که یاد می گیریم بدون آنها زندگی کنیم". ژوزه ساراماگو

 بله، دارم خیلی آروم و یواش کلمات رو تایپ می کنم تا همسر و پسرکم که توی هال خوابیدند از خواب بیدار نشن.

یکی از آرزوهای من در مورد همسرم این بود که خوابش سنگین می بود. اما از اونجا که دنیا منتظر فرصته تا حال گیری کنه، ایشون با قدم های شبانه یک مورچه هم مشکل دارند.

آلبوم آهنگ های قدیمی اومدن جلو و الان یه هدفون تو گوشمه و دارم هی با خیلی قدیمی های ابی بیشتر فرو می رم تو دیروزها! البته یه کتاب دانلودی هم می خونم و زن لامصب داستان هی بیشتر و بیشتر داره مث من میشه. جمله هایی که می گه، انتظاراتی که از دنیا و خودش داره، اونی که از همه چی و خودش انتظار داشت و نشد، ترس های آدمها و .... این یعنی این وسط همزاد پنداری هم می کنم.

یک چای دیگر، و باز هم چایی دیگر!

تازه اون جمله بالا که ساراماگو گفته را هم امروز دیدم و هی دوز خلوت خواهم بیشتر شد!

نظرات 6 + ارسال نظر
بهروز4444 دوشنبه 14 دی 1394 ساعت 11:13

خدایی فقط یه زن میتونی در آن واحد این همه کارو رو باهم انجام بده :-)
به هر حال این قسمت از زندگی قسمتی از بهترین هاست امید که زندگیت سرشار از این لحظه ها بشن


اما من مردهای زیادی رو هم دیدم که با گوش دادن آهنگ کتاب هم می خونن

په پو چهارشنبه 9 دی 1394 ساعت 23:37 http://aski-ewin.blogsky.com

بعد اون وقت قهرمان داستان هم شوهری با خواب سنگین می خواست؟!

نه! داستان اصلا موضوعش چیز دیگه ای بود

مگهان دوشنبه 7 دی 1394 ساعت 14:09

این کتاب گودی هم که من می خوندم، چند چیز عجیب مشترک با من داشت،...
و کلا خیلی جالبه که شخصیت های داستان ها اینقدر مشترکات دارن با ما...نه سرن؟


+ ببین من ابدا فکر نمی کردم کسی مثل من دلش بخواد همراهش خوابش سنگین باشه...البته چند نکته دیگه هم درباره ی خواب برام مهمه و امیدوارم اگه روزی خواستم زیر بار مسولیت برم اون ویژگی ها رو داشته باشه طرفم:|

بله آدم ها تو پیداکردن همدیگه هم ناخودآگاه با توجه به اشتراکاتشون عمل می کنند. برای همین میگن: در میگرده لنگه اش رو پیدا میکنه.
من هر وقت قبل ازدواج می گفتم مرد باید قدش بلند باشه! بهم می گفتن: پس حتما شوهرت قدکوتاه خواهد شد. که البته و خدا رو شکر، کائنات در این مورد کر شده و قانون مور عمل ننمود و ایشون قد بلند از آب دراومدند. اما در باقی موارد باید فکر کنم

آفرین بانو نه خانم که:بانوی بزرگ پارسی ازخانم مغولی بالاتراست.

سپاسگزارم.

آذرمیدخت یکشنبه 6 دی 1394 ساعت 03:21 http://azarmedokht.blogsky.com

واقعا که جمله درستیه. وقتی تازه به نبودن یکسری چیزها عادت میکنی

دقیقا!

بهارنارنج یکشنبه 6 دی 1394 ساعت 02:24 http://thestranger.blogsky.com

1:انتخاب قشنگی بود جمله ی ساراماگو:)
2:آهنگای ایی که از دم همه محشرن
3:منم کلی کتاب دیجیتالی پی دی اف دارم برای خوندن به همراه چای و چای و چای و کلوچه

کلوچه و چای! به به!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.