خاکستر و بانو

خاکستر و بانو

نام وبلاگ برگرفته ازنام یکی از اشعارشمس لنگرودیِ عزیز است
خاکستر و بانو

خاکستر و بانو

نام وبلاگ برگرفته ازنام یکی از اشعارشمس لنگرودیِ عزیز است

خیلی دوست دارم یادت بدم چه جوری با داشته هات خوش باشی!

هر روز به کونوسچه جان وقتی یه چیز فلزی می ذاره تو دهنش می گم: مامان جان می دونی این مرواریدهای خوشگل چقدر قیمتی هستند؟! باید قدرشونو بدونی. اونم همین جور که نگاهم می کنه و سرشو به علامت تایید تکون میده، اون شی فلزی رو به جویدن ادامه می دهد.

امشب یاد گرفته که تقاضای دَدَ رفتنش رو بگه. وقتی باباییش اومد رفت نشست تو بغلش و گفت: دَدَ. تا چند روز پیش که هوا هنوز اینقد سرد نشده بود، روزهایی که نمی تونستم ببرمش بیرون. می ذاشتمش رو صندلی از پنجره ِ آشپزخونه، بیرون رو نگاه می کرد. اما از امروز نمیشه این کار رو کرد. اما دارم بهش یاد میدم که دیدن کوچه ی سرد و خیس پاییزی از پشت پنجره ی گرم هم دلپذیره. (هرچند چندان موفق نبودم)!

کلا دوست دارم یاد بگیره که از همین پنجره هم میشه لذت برد. اینکه پنجره ی ما رو به کوچه است و رو به یک حیات خلوت سربسته نیست خیلی خوبه! ما می تونیم یه قالیچه بندازیم پشت پنجره ی قدیمون و با هم صبحانه بخوریم، یا چای عصرونه بنوشیم. درسته که اگه یه بالکن بود، لذت بخش تر بود، اما همینشم خوبه. عریضه مان اینقدر ها هم خالی نیست!

چیزهای زیادی هست که باید بداند، چیزهایی که خودم هنوز خوب و یا اصلا بلدشان نیستم.

نظرات 11 + ارسال نظر
په پو دوشنبه 25 آبان 1394 ساعت 19:20 http://aski-ewin.blogsky.com

کاش بیشتر وقت کنید بنویسید. تو نوشتن پایان نامه تون موفق باشید.

ممنونم په پو.

مریم دوشنبه 25 آبان 1394 ساعت 09:36 http://40years.blogsky.com

به روز نمی کنی عایا ؟

چرا عزیزم. دیشب نصفه نیمه نوشتم امشب ادامشو می نویسم.

جواهربازار جمعه 22 آبان 1394 ساعت 16:55 http://bazarjavaher.rozblog.com/

سلام
لطفا به ما سر بزنید
مایل بودین تبادل لینک کنیم

په پو جمعه 22 آبان 1394 ساعت 13:19 http://aski-ewin.blogsky.com

راستی په پو به اون قاصدک کوچولو ها هم گفته می شه.

په پو جمعه 22 آبان 1394 ساعت 13:12 http://aski-ewin.blogsky.com

سلام. خیلی ممنون ازینکه بهم سر زدید. خواهر شوهرم گفت چند سال پیش قبل از اینکه بیان خواستگاری من برادر شوهرم به شدت با انفجار پیک نیک صورتش سوخته بود و از این پماد آلفا که فرمودید بهش زده بودن الان هیچ مشکلی نداره. دیشب منم خریدم و دارم استفاده می کنم. خیالم راحت شد وقتی شما هم تاییدش کردید. ممنون.
من تهرانی نیستم عزیزم. په پو اسم نوعی جغده. مرغ حق رو که میگه حق... حق... می شناسید؟ همونه.یه افسانه ای هم هست در موردش. میگن زمان قدیم که دل آدما پاک بوده یه مادر شوهری یه قابلمه گنده شیر می ده دست عروسش که بجوشونه براش. عروسه غافل میشه و شیر سر میره. بعد دعا میکنه برای اینکه خجالت زده ی مادرشوهر نشه خدا اونو تبدیل به په پو می کنه. می پره سر یه درخت و می خونه: په پو... شیره که که م بوو... که ف بوو... یعنی په پو... شیر کم بود... کف بود...
این اسم مستعار رو همسرم بهم داد! منم در جبران به اون گفتم توتو!

من جواب کامنتها رو همیشه می دم اما نمی دونم الان که دیدم، دیدم جوابم ثبت نشده.
حالا الان که یادم نیست چی گفتم فقط بدون بی پاسخ نبوده کامنتت په پو

آشتی پنج‌شنبه 21 آبان 1394 ساعت 10:30

سلام.
قربون این مادر و بچگی تون برم.
خیلی زوده از پشت پنجره لذت بیرون رو کشف کنه. الان تو سن و سال کونوسچه، باید بدوه بیرون و اوووووووونقدر بازی کنه تا خسته بشه.
من و تو با پشت پنجره نشستن لذت می بریم. اونم چون خسته ایم. وگرنه که ما هم باید بریم بیرون بازی کنیم!

سلام آشتی!
می دونم که براش خیلی زوده، اما می خوام اون فیلسوف درونش بیدار شه
اما واقعیت اینه که به خاطر پایان نامه دارم تنبلی می کنم تو بیرون بردن این بچه. اونم دیگه کم کم دارم حلش می کنم. ببینم بعد بهونم چیه

په پو یکشنبه 17 آبان 1394 ساعت 14:00 http://aski-ewin.blogsky.com

یه دوستی دارم پسر بچه ش دو سالشه. خواسته بود نقاشی بهش یاد بده. تو دفتر یه جوجه کشیده بود و گفته بود تو هم بکش. پسرش یه نگاهی کرده بود و با مداد توی هر صفحه فقط یه خط زده بود و وقتی دفتر تموم شده بود گفته بود تمووووم!

چه جالب. همه ی دفترش شد جوجه تیغی!
راستی په پو یعنی چی؟

مریم یکشنبه 17 آبان 1394 ساعت 01:29

سلام ، پیام شما رسید ، خدا رو شکر که کارآمد بود برای شما .
کار خودم نبود

مریم شنبه 16 آبان 1394 ساعت 02:19 http://40years.blogsky.com

من یه نظر بلند بالا واسه این پست نوشته بودم کوششششش !!!
خدا نکنه بلاگ اسکای هم مثه بلاگفا شه !
از شما هم پیام نگرفتم اصلا :((
چرا اینطوری شده

واقعا؟! هیچ پیغامی نیومده!
منم یه پیام بلند بالا براتون نوشتم مریم جون.
دوباره می نویسم. اگه نشد براتون ایمیل می ذارم.

مریم جمعه 15 آبان 1394 ساعت 16:37 http://40years.blogsky.com

سلام
بانون جان ، برات ایمیل کردم .

مرسی مریم عزیز. براتون خصوصی کامنت گذاشتم.

سر سبزی دشت پنج‌شنبه 14 آبان 1394 ساعت 12:14

سلام بانو سرن اصولا خواننده خامومشت هستم خدا برات تگه داره پسرت رو منم یک پسره یکساله داره واقعا شیرین هستش دنیای مادری چه متن قشنگ گاشته بودی تو پست قبلیت من با همه وجودم آمین گفتم عزیزم از خدا میخوام بچه ما و برامون نگه داره و به همه زنها که در ارزوی مادر شدن هستن طعم شیرین شن مادر شدن رو هدیه بده به خصوص دوست عزیزم فاطمه که چهارسال هستش با همه وجودشون دارن خرج میکنن تا شاید خدا بهشون بچه بده خدا امیدشون رو ناامید نکن کلی هزینه کردن تا حالا ولی به دره بسته خوردن خدا در رحمتترو براشون باز کن

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.